Rosnąca konkurencyjność rynku detalicznego i rozwijające się nowe kanały sprzedaży stawiają przed uczestnikami rynku coraz większe wymagania. Ogromna dynamika kosztów prowadzenia biznesu przekłada się na coraz trudniejsze negocjacje – szczególnie dla samodzielnie działających sklepów czy sieci. Współdziałanie w ramach sieci organizowanej przez Grupę 2.0 pozwala przezwyciężyć te trudności, umożliwiając jednocześnie wymianę doświadczeń w gronie innych przedsiębiorców. Podkreślenia wymaga również brak powiązań kapitałowych Grupy 2.0 z dystrybutorami, co pozwala na wybór partnerów handlowych w oparciu o przejrzyste kryteria.
Grupa 2.0 Sp. z o.o. w chwili obecnej reprezentuje 21 sieci handlowych (ponad 200 sklepów), które zdecydowały się działać pod wspólnym szyldem Bliski. Misją Grupy 2.0 jest zapewnienie wsparcia Partnerom Grupy w budowaniu oferty wartości umożliwiającej konkurowanie na zmieniającym się rynku detalicznym.
Grupa 2.0 odpowiada za negocjacje warunków handlowych i rozwój projektu Bliski. Nową organizację tworzą sieci handlowe ze spółdzielczym rodowodem (Społem, Gminne Spółdzielnie Samopomoc Chłopska), od dziesiątek lat obecne na lokalnych rynkach. Dla podkreślenia lokalnego charakteru sklepów stworzono markę Bliski. Wspólne działanie pod tym szyldem ułatwia budowanie wizerunku rozwijającej się, polskiej sieci handlowej, która może stać się pierwszym wyborem klientów przy dokonywaniu codziennych zakupów.